Kabát
Publikováno: Pátek, 24.11. 2017 - 02:06:26

KABÁT
9. listopadu 2017, Ostrava, Ostrava Aréna

Text: Aleš 'DZON' Steffek

Do Ostravy zamířila skupina KABÁT v rámci svého halového turné Do pekla Do nebe 2017. Protože samotná tour probíhá v listopadu, respektive v měsících, kdy už není zrovna prostor pro open air radovánky, jednoduše řečeno, venku už je pěkná zima a na některých místech už leží bělavý poprašek, volba prostor byla jasná – Ostravar Aréna.

Koncert začínal ve 20.00 hod, ale když jsme procházeli kolem haly půl hodiny před začátkem, mysleli jsme si, že se lidé, kteří jsou ještě venku, nemůžou dostat dovnitř na první skladbu. Dostali, nevím sice, jestli na první, nebo druhou, ale všichni byli vevnitř. Hala byla plná, praskala ve švech a všichni si užívali skvělý večer. Jak už to bývá u takových akcí, během první písně se tak nějak ještě dolaďuje zvuk, a tady to nebylo jinak. Pak už to bylo vše docela v pohodě. Alespoň tedy pro mě. To, že občas došlo k nějakému menšímu zakolísání zpěváka nebo kytaristy, prostě k živému hraní patří. A vlastně jsem byl i rád, protože to nevyznělo nijak sterilně a bylo skutečně jasné, že chlapi, co se rádi poperou jenom nožem anebo sekerou, to dávali v Ostravě skutečně naživo a bez playbacku.

Začátek koncertu se nesl v takovém klasickém duchu – první písně V pekle sudy válej a Banditi di Praga prostě u publika fungují, a fungovaly i zde v Ostravě. Přestože venku už byla slušná zima, Kabáti si nemohli odpustit, aby nás nepozvali i Na sever. To bylo ovšem velice efektní, protože přímo nad pódiem začalo dokonce sněžit. Fakt super scénář. Protože jsem se musel zbavit fotoaparátu, utekla mi jedna ze skladeb. Při návratu se už ale celá hala dobře bavila u 'parody' songu Kávu si osladil (pro Frantu) i při pěkně odpíchnuté Bum Bum Tequilla. Atmosféru pěkně dobarvovaly projekční kruhy umístěné nad bicími. Když v nich nesněžilo, jely v nich třeba texty. Trošku zklidnění přinesla pohodovka Starej bar, mimochodem jedna z mých nejoblíbenějších. Když koncert v Ostravě, tak nemohla samozřejmě chybět ani Teta z Ostravy. No jo, chudák teta, už jí z té zimy nohy nezebou...

Setlist byl ale skutečně slušně našlapaný. Pokud jsem dobře počítal, vešlo se tam celkem 28 písní z celé kabátí historie. Chybět nemohly třeba dnes už kultovní kousky Žízeň, Burlaci nebo Šaman... a na samotný závěr samozřejmě Moderní děvče. Přiznám se, že jsem Kabáty neviděl hodně dlouho, a jsem rád, že jsem měl tu možnost. Jak bylo evidentní, pořád umí dobře bavit lidi – a teď snad dokonce mnohem líp než dřív. Jejich koncerty, to je prostě oslava radosti a dobré zábavy. Co víc si přát.

Exkluzivní fotogalerie z celého koncertu zde!