Jonny Lang, Zane Carney
Publikováno: Pondělí, 20.11. 2017 - 19:06:35

JONNY LANG, ZANE CARNEY
13. listopadu 2017, Praha, Lucerna Music Bar

Text: Luboš Hnát

Úplně poprvé přijel do České republiky bluesrockový kytarista a zpěvák Jonny Lang, který se i přes své mládí (36) na hudební scéně pohybuje již 20 let. Za tu dobu vydal 6 studiových alb a vystupoval s takovými hvězdami, jako jsou např. Rolling Stones, Jeff Beck či Sting. Role předskokana se ujal písničkář Zane Carney.

ZANE CARNEY je dobrý zpěvák a kytarista, ale jeho písně zněly občas tak potichu, že bylo slyšet bavící se publikum. Přitom nelze říct, že by jeho skladby byly špatné, byly by však výraznější, pokud by za hlavním protagonistou stála celá kapela. Takhle bohužel sklouzávalo Carneyho vystoupení do jisté sterility, kterou přerušila až závěrečná předělávka beatlesovské Helter Skelter.

Pár minut po půl desáté přišel na pódium JONNY LANG se svou doprovodnou kapelou, ve které se objevil i již zmíněný 'předskokan' Zane Carney (kytara). Kromě něho jsou členy Langovy kapely ještě Jim Anton (baskytara), Tyrus Sass (klávesy) a Barry Alexander (bicí). Koncert zahájila starší pecka Donʼt Stop (For Anything), během níž jsme mohli poprvé, a rozhodně ne naposledy, obdivovat Langův nesporný talent. Zpěvák na tomto turné propaguje svou aktuální desku Signs, která vyšla v srpnu letošního roku. Na setlistu se z ní objevily tři písničky včetně titulní Signs. Fascinující byl Langův pěvecký projev, jeho hlas totiž místy připomínal typický chraplák starých černošských bluesmanů. Že má Jonny Lang výrazné bluesové cítění, dokazoval také svou virtuózní hrou na kytaru. Studiové desky Jonnyho Langa postrádají živelnost, ovšem koncert byl doslova nabitý energií. Velkou měrou k tomu přispěl i fakt, že Jonny dával do svého vystoupení obrovské množství pozitivních emocí. Ke zdařilému večeru významnou měrou přispěl i vynikající zvuk, který byl v Lucerna Music Baru po celý jeho koncert. Na setlistu se objevily nejen Langovy autorské písně, jako třeba Red Light nebo Rack ʼEm Up, která na chvíli navodila velmi příjemnou jazzovou atmosféru.

Jonny ale zahrál i coververze. Obzvláště Living For The City od Stevieho Wondera byla opravdovou lahůdkou. Jonny Lang má ve své kapele excelentní muzikanty, což všichni dokazovali svou perfektní hrou. Klávesák Tyrus Sass za svá sóla na hammondky sklízel bouřlivý potlesk, který si ale za svou výbornou hru postupně vysloužili i ostatní muzikanti. Jako poslední regulérní píseň koncertu zazněla Angel Of Mercy. V přídavku Jonny Lang zahrál tři písně, nejprve Bring Me Back Home z letošní desky, poté Breakinʼ Me, kterou odehrál  sám jen s akustickou kytarou. Úplný závěr pak obstarala asi největší Jonnyho hitovka Lie To Me, kterou navíc zpestřili parádními kytarovými sóly jak Zane Carney, tak sám Jonny Lang. Jonny Lang svým koncertem nadchl Lucerna Music Bar a dokázal, že ho mnoho lidí právem považuje za nástupce takových bluesových velikánů, jako byli Robert Johnson nebo B. B. King.