Mater Monstifera – Vězení bizarních bohů
Publikováno: Středa, 20.09. 2017 - 02:16:15

MATER MONSTIFERA – Vězení bizarních bohů
Pařát / 38:59

Jak ten čas letí... Předchozí počin jihočeské kapely Mater Monstifera vyšel již před šesti lety (Na zrcadlech lží). Mezitím proběhly personální změny, bylo natočeno třískladbové EP V troskách tvýho světa a letos tu máme novinkové, v pořadí třetí, album Vězení bizarních bohů. Opět pod hlavičkou časopisu Pařát.

Booklet CD je profesionálně zpracován, na titulní straně je zobrazen abstraktní Ježíš na kříži, jsou zde texty a další nezbytné údaje. Celý motiv působí velice minimalisticky, a právě v tom je jeho síla.

Úvodní dvě skladby jsou rychlejšího ražení, ale nečekejte žádné klepačky. V těchto skladbách jsem si uvědomil, že zvuk celé nahrávky zní tak nějak hruběji a basověji, než by se na black slušelo. Také mě potěšil zvuk basové kytary, který je krásně zvonivý a slyšitelný, a také množství přechodů. Nic naplat, MM zlanařili po dlouhé době živého bubeníka, a je to sakra slyšet. Následující songy pak poněkud zvolňují až ke středním tempům a tady bych řekl, že to kapele maximálně sedí. Umí napsat silné refrénové pasáže, kde se jako červená niť proplétá melodická vyhrávka kytary s ostatními nástroji a zpěvem. Zato kláves zde moc nehledejte, v některých skladbách jen podkreslují kytary, někde nehrají vůbec. Jedinou skladbou, kde si jich naplno užijeme, je La Cara Oculta, ale klidně bych se na nahrávce bez ní obešel. Zpěv je asi tak jediným typickým poznávacím znamením, že se kapela hlásí k black metalu. Krásně čitelný, skřehotající české texty o temných stránkách života. Velice mě baví mezihry v jednotlivých skladbách, pohybující se občas v thrash-, občas v death- i heavymetalových vodách, a nutí tak posluchače nahrávku opravdu poslouchat a nenudit se.

Co se, dle mého názoru, ale moc nepovedlo, je mix nahrávky. Schválně jsem si nahrávku poslechl jak v autě, na PC, tak na pořádné aparatuře, ale kytarové vyhrávky prostě nejsou slyšet. Ony tam jsou cítit, ale není slyšet, co hrají. Chtělo by je prostě trochu přidat. A také činely jsou málo slyšitelné.
Nové album MM Vězení bizarních bohů je velmi povedená nahrávka s kvalitním bookletem. Čekání na novou tvorbu se vyplatilo, materiál krásně uzrál a představil kapelu lidem, kteří ji ještě neznají, v tom nejlepším světle a v nejlepší formě. Mými favority jsou skladby Oceán stínů, Vězení bizarních bohů a Doteky věčnosti. Je v nich obsaženo vše, co současná MM může nabídnout – perfektní vyhrávky, rozmanité bicí, netypické mezihry. Škoda toho mixu, jinak by to bylo na plný počet.

minimum 1, maximum 5 Martin Vaněk