Desmod, Hazydecay
Publikováno: Čtvrtek, 02.06. 2011 - 22:25:15

Kuly, Desmod

DESMOD, HAZYDECAY
2. března 2011, Praha, Palác Akropolis

Text: Lenka Přichystalová

Po téměř patnácti letech existence se slovenská skupina DESmod konečně rozhoupala k rozsáhlejšímu turné po České republice, kde si za tu dobu vybudovala dosti slušné fanouškovské zázemí. Avšak ten, kdo očekával prostory Paláce Akropolis narvané k prasknutí, musel být zklamán. Během večera se klub sice poněkud zaplnil a publikum vytvořilo příjemnou atmosféru, já osobně ale původně očekávala mnohem větší nával.

Předkapelou slovenských hvězd se na téměř celém Spiš Original Czech Tour stali olomoučtí metalisté HAZYDECAY. V porovnání s lehkým rockem DESmod poněkud nezvyklá kombinace, avšak i tak dokázali zaujmout publikum, které se nijak nezaleklo tvrdých a úderných rytmů. Abych pravdu řekla, já osobně jsem se těšila více na tuto předkapelu než na hlavní hvězdy večera, a proto mě i zamrzelo, že Hazydecay nedostali moc velkou možnost se hudebně vyjádřit. Koncert byl na můj vkus jednoduše krátký, přesto (nebo možná právě proto?) však publikum vděčně přijalo většinu skladeb z posledního alba Inochi (2009), zejména Breaking The Fortress. Když pak zazněly první tóny oblíbeného coveru Lady Karneval, nechtělo se mi uvěřit, že je konec.

Dušan Minka, Desmod

DESMOD na šňůře českým fanouškům představují novou desku Vitajte na konci sveta, která vyšla loni v červnu. Přesto však na středečním koncertu zazněly spíše starší a přece jen známější skladby jako Adrenalin stúpa nebo Čierna diera. Z těch nejnovějších jsme mohli slyšet Vitajte na konci sveta, Nemusíš sa báť či Strom. Na závěr celého večera kapela uvedla cover z dílny Eurythmics (potažmo Marylina Mansona) Sweet Dreams. Zpěvák Kuly celý večer vřele komunikoval s publikem a svým hlasovým uměním dokázal, že základním kamenem kapely je právě on. Zajímavou barvou hlasu převyšoval své kolegy hrající na hudební nástroje, společně však tvořili skvěle sehranou skupinu, která v Paláci Akropolis odehrála lehce nadprůměrný koncert. Ano, viděla a slyšela jsem už lepší vystoupení, show kapely DESmod pro mne ale byla rozhodně příjemným zpestřením středečního večera. Už jen proto, že na jejich skladbách jsem jako jedna z mnoha mých vrstevníků ulítávala dlouhou dobu, a i když v současnosti kapela nepatří mezi moji top desítku, jejich vystoupení má v sobě mnoho energie snoubící se s vřelostí a zábavou. Za sebe tedy mohu říci, že příští koncert si opět nenechám ujít.

Kuly, Desmod